Strona 1 z 1

Zasady RP oraz objaśnienia

: 06 maja 2020, 23:22
autor: Fubister
Pojęcia ogólne
  1. Restart
    • Restart jest rozwiązaniem technicznym, mającym na celu usprawnienie działania serwera. Nie jest to zjawisko mające jakikolwiek wpływ na RP. Restart nie kończy akcji, restart nie jest katastrofą, restart nie zdejmuje z listy, nie wymazuje pamięci. Wszystkie akcje RP toczące się przed restartem powinny zostać po nim dokończone.
  2. Out of Character (OOC - wychodzenie z postaci)
    • Wychodzenie z postaci to rozmawianie w taki sposób, w jaki nie mówiłbyś w prawdziwym świecie. Nie możesz wychodzić z postaci. Zwracanie się do rzeczy spoza RolePlayu jest zabronione. Wyjątek stanowią tu poważne problemy techniczne.
  3. In Character (IC)
    • Wszystko związane z życiem naszej postaci w świecie gry. Cała wiedza jaką nasza postać posiadła zgodnie z regułami RP.
    • W ramach IC dopuszcza się rozpoznawanie innych postaci po głosie i ubiorze, jeżeli mieliśmy wcześniej kontakt IC z daną postacią.
  4. Metagaming
    • Wykorzystywanie informacji zdobytych OOC (spoza świata naszej postaci) w świecie IC (gdzie żyje nasza postać) i jest on zakazany.
    • Metagaming to np:
      • Rozpoznawanie innych postaci po nickach z TeamSpeaka.
      • Używanie jakiegokolwiek komunikatora OOC do przekazywania informacji "ingame",
      • Wykorzystywanie informacji zdobytych na forum (wątki np. "list gończy" i inne kluczowe informacje na forum stanowią tylko i wyłącznie ciekawostkę fabularną i nie mogą być podstawą do jakichkolwiek działań IC).
  5. Exploiting
    • Exploiting to wykorzystywanie funkcji dostępnych w grze, do rzeczy do których nie są przeznaczone.
  6. Combat-Log
    • Combat Log to opuszczanie gry w czasie sytuacji RolePlay lub podczas ekranu śmierci.
    • Jeżeli rozłączasz się z gry podczas akcji RP z powodów technicznych MUSISZ NATYCHMIAST zgłosić się do Administracji i powiadomić o tym fakcie. Jeżeli tego nie zrobisz, Twoje rozłączenie zostanie potraktowane jako Combat-Log.
  7. RDM/VDM
    • Random DeathMatch to zabijanie bez interakcji.
    • Vehicle DeathMatch to zabijanie za pomocą samochodu.
    • Możesz podjąć tylko jedną próbę potrącenia, jeżeli ktoś stanowi bezpośrednie zagrożenie Twojego życia.
Roleplay
  1. FailRP
    • FailRP to działanie nieadekwatne do sytuacji w której się znajdujesz. Musisz traktować każdą sytuację poważnie (Także na zielonej strefie).
    • Liczenie przez twoją postać metrów od/do zielonej strefy to przykład FailRP.
    • OOC to przykład FailRP.
    • Jeżeli zostałeś skuty/związany musisz to odgrywać DOPÓKI ktoś Cię nie wypuści.
    • Specjalna prowokacja policji tzn - Jazda za pościgiem, obraźliwa muzyka z soundboard, jest zabroniona.
    • Zabijanie, napadanie, krzywdzenie bez uzasadnionego powodu jest traktowane jako FailRP.
  2. Poszanowanie Życia
    • Musisz szanować swoje życie niezależnie od sytuacji.
    • Nie możesz kogoś zamordować, dopóki nie jesteś w sytuacji zagrożenia życia LUB gdy nie współpracuje z Tobą przy sensownych poleceniach LUB nie szanuje swojego życia (np. ubliża oprawcy).
    • Gdy zostaniesz zreanimowany przez medyka, przejmuje on nad Tobą kontrolę. Musisz odgrywać swoje obrażenia i słuchać poleceń medyka, dopóki Cię nie zwolni.
  3. Zasada Nowego Życia
    • Zasada ta obowiązuje od momentu gdy stałeś się nieprzytomny (pojawił się ekran śmierci).
    • Nie pamiętasz sytuacji w której straciłeś przytomność.
    • Nie pamiętasz wrogów przez których straciłeś przytomność.
    • Zakaz komunikowania się na innym komunikatorze niz TS wonder-life.pl . Rozmawiamy tylko i wyłącznie poprzez naszego tsa. wykrycie komunikacji poza grą będzie skutkować karą.
    • Nieprzytomny (podniesiony przez medyka) masz obowiązek udać się z medykiem na najdalej oddalony szpital, po tym możesz czynić kroki w celu powrotu na miejsce akcji.
    • Po zginięciu (odrodzenie) jest zakaz powrotu na miejsce akcji obowiązujący wszystkie frakcje. (Wyjątkiem jest podniesienie przez medyka, patrz wyżej).
Interakcja
  1. Nie możesz wchodzić w interakcję z osobami bez poprawnej inicjacji głosowej ze strony Twojej lub kogoś, z którą łączy cię wspólna interakcja.
  2. Nie możesz uczestniczyć w agresywnej sytuacji RP (napaść/porwanie) bez stanowienia bezpośredniego zagrożenia życia.
  3. Interakcja trwa około 20 minut przed tym jak musisz zainicjować ponownie.
  4. Kontrola drogowa/skuwanie obywateli nie kwalifikuje się jako interakcja.
  5. Interakcja musi być wykonana własnym, nie zmienionym głosem.
  6. Interakcją nie jest "usłyszenie" strzałów.
  7. Nie możesz rozpocząć interakcji krzycząc z pojazdu.
  8. Nieokazanie dokumentów nie jest podstawą do zabijania.
  9. Znaki świetlne lub dźwiękowe rozpoczynają interakcję z osobą lub osobami do których są skierowane.
  10. Po wydaniu polecenia należy dać ofierze odpowiedni czas (liczony w kilku sekundach) na reakcje.
  11. Używanie broni po wykonaniu polecenia musi być ostatecznością, kiedy wykorzystaliśmy inne możliwości typu dalsze rozmowy/pościg/unieruchomienie.
Zasady dotyczące napadu na bank/odbicia z więzienia/stanu wyjątkowego
  1. Nie można okraść banku lub robić stanu wyjątkowego jeżeli pozostało 30 minut do restartu serwera.
  2. Stan wyjątkowy może odbyć się najszybciej 30 minut po napadzie na bank. Na bank można napaść nie wcześniej niż 30 minut po próbie (udanej lub nie) przejęcia miasta.
  3. W jednym czasie może być prowadzony tylko napad na bank lub stan wyjątkowy.
  4. W przypadku pojawienia się Online członka gangu/policji/mafii podczas trwania BOS (bank/odbicie/stan wyjątkowy) możliwe jest poproszenie danej osoby o wsparcie. Taka osoba może dołączyć do akcji.
  5. Podczas napadu na bank inni cywile nie mają prawa tam przyjechać i zacząć strzelać, należy zachować zasady interakcji.
  6. Nie można żądać okupu poprzez przelew.
Strefy
  1. Zielona
    • Nie wolno zabijać, porywać, okradać czy prowadzić jakichkolwiek akcji zbrojnych na zielonych strefach i przy bankomatach.
  2. Żółta
    • Przebywanie na żółtej strefie należącej do mafii może zakończyć się śmiercią bez ówczesnej interakcji.
  3. Niebieska
    • Strefa należąca do policji, przebywanie na niej bez zgody funkcjonariusza może zakończyć się odsiadką.
  4. Czerwona
    • Brak jakichkolwiek zasad, tutaj ograniczenia VDM/RDM nie obowiązują.